انواع مختلف جنس های روسری برای خانم ها

تبلیغات

روسری  می‌تواند زیبایی و استایل خانم ها را افزایش دهد. روسری‌ها از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام خصوصیات و کاربردهای خاص خود را دارند. از این رو آشنایی با انواع مختلف جنس های روسری برای خانم ها بسیار ضروری است.ما در این مقاله برای شما چند نوع جنس روسری را به همراه مزایا و معایب آنها معرفی می‌کنیم:

روسری نخی:

این نوع روسری از پارچه‌های نخی بافته شده است که نرم، راحت و قابل تنفس هستند. روسری نخی برای فصول گرم مناسب است و با همه چیز ست می‌شود. اما این روسری‌ها ممکن است چروک شوند و نیاز به اتو کردن داشته باشند. امروزه رنگ های بسیار زیبا و طرح های خاص روسری نخی در قواره های کوچک و بزرک برای هر سبک و سلیقه ای در بازار موجود است.

روسری حریر:

این نوع روسری از پارچه‌های حریری ساخته شده است که لطیف، لغزنده و براق هستند. روسری حریر برای فصول خنک مناسب است و به استایل شما لوکس بودن و شکی خاصی می‌دهد. اما این روسری‌ها ممکن است گران باشند و نیاز به مراقبت کردن ویژه داشته باشند. این روسری ها به راحتی نخ کش میشوند و روی سر لیز میخورند.

روسری پشمی:

 این نوع روسری از پارچه‌های پشمی یا کشمیری ساخته شده است که گرم، نرم و لطیف هستند. روسری پشمی برای فصول سرد مناسب است و شما را گرم نگه می‌دارد. اما این روسری‌ها ممکن است خارش دهند و ضخیم باشند. امروزه روسری های نخ کشمیر با ضخامت کمتر و راحتی بیشتر تولید میشوندو همچنین روسری های ژاکارد کشمیر با طرح های زیبا برای استاده در مهمانی ها و مجالس کاربردی هستند.

روسری ابریشم:

 این نوع روسری از پارچه‌های ابریشمی ساخته شده است که نرم، لطیف و براق هستند. روسری ابریشم برای همه فصول مناسب است و به استایل شما زیبایی می‌بخشد. اما این روسری‌ها ممکن است گران باشند و نیاز به مراقبت داشته باشند، همچنین بسیار سر هستند و روی سر لیز میخورند. از این رو استفاده از روسری های ابریشم ژاکارد و ابریشم توییل پیشنهاد می شود.

روسری ساتن:

این نوع روسری از پارچه‌های ساتنی ساخته شده است که لغزنده، براق و محکم هستند. روسری ساتن برای فصول خنک مناسب است زیرا در برابر نفوذ باد و هوا مقاوم هستند.این جنس روسری به استایل شما شیکی می‌دهد و نسبت به روسری ابریشم قیمت مناسبتری دارند. اما این روسری‌ها روی سر لیز میخورند و نیاز به اتو کردن داشته باشند.

روسری ژاکارد:

 این نوع روسری در واقع تکنیک خاصی دارد که در هنگام بافت پارچه به کار رفته و سبب می شود که  نقش و نگارهای زیبا و متنوعی در بافت روسری ایجاد شود. این نقش‌ها در زمان بافت پارچه با استفاده از نخ‌های رنگی ایجاد می‌شوند و بسیار ماندگار و با کیفیت هستند. معمولا طرح برندهای مختلف یا طرح گل در این تکنیک زده می شود.روسری ژاکارد برای همه فصول مناسب است و به استایل شما شیکی و لوکسی می‌دهد. اما این روسری‌ها ممکن بصورت ژاکارد نخ یا ژاکارد ابریشم و… تولید شوند.

روسری نگین دار:

روسری های نگین دار در جنس های مختلف و طرح های متنوع بسیار پرطرفدار هستند. این روسری ها معمولا جنس نخی یا وال اسلپ دارند و نگین ها بصورت چسبی یا پانچ روی روسری کار شده است. همچنین روسری های کشمیر و ژاکارد در رنگبندی های متنوع و نگین های ریز بسیار جذاب و پرطرفدار هستند.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد موارد زیر اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیران قرار دهیم

  • انواع مختلف جنس روسری ها
  • تکنیک بافت ژاکارد و روسری های نگین دار
  • مزایا و معایب هر مدل روسری
  • موارد استفاده هر کدام از جنس های روسری

امیدوارم خواندن این مقاله به شما در انتخاب مناسب شال و روسری کمک کند.

منابع:

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.